-->
Ovdje smo stavili dvije video datoteke kao ilustraciju mogućnosti njihove uporabe u kreiranju ove datoteke.
Ove dvije audio datoteke sadrže dvije pjesme. Ostale audio datoteke ukazuju na neke aspekte prezentiranih datoteka nakon njih.
Uvodno pogledajmo nekoliko sljedećih primjera.
Igra/slagalica poznata pod nazivom Tangram vrlo lijepo oslikava mogućnosti uporabe njezine u matematičkim promišljanjima i strategijama koje djeca uporabljuju u slaganju zadanih digura.
Primjer 1. Dijelove Tangrama složite tako da dobijete likove koji se spominju na animacijskom gumbu.
Primjer 4. U ovom se primjeru ilustrira rješenje 5 različitih problema koji se efikasno vizualiziraju. Za vizualizaciju i programiranje u prvi plan stavlja "programiranje" pomoću Sketchpadovih mogućnosti, a ne nekog od poznatih programskih jezika.
Primjer 5. U ovom se primjeru ilustrira istraživanje je li točka ili krug u nekom skupu ili nije. Za vizualizaciju i programiranje u prvi plan se stavlja "programiranje" pomoću Sketchpadovih mogućnosti, a ne nekog od poznatih programskih jezika.
Posebice treba uočiti utjecaj kompleksnih koeficijenata.
Mijenjanjem položaja točaka koje definiraju kompleksne koeficijente (točka u Gaussovoj pravokutnoj ravnini predočuje kompleksni broj, a njezine koordinate su realni i imaginarni dio tog broja) istražuje se njihov utjecaj na peslikani skup točaka.
Na ovaj se način dobiva iskustvo moguće uporabe elementarne kompleksne funkcije i postavljaju hipoteze za njezina svojstva.
Posebice je važno usporediti uočena svojstva sa svojstvima elementarnih realnih funkcija i na taj način "otkriti" u čemu je poopćenje. Naime, skup kompleksnih brojeva C je nadskup skupa realnih brojeva R, tj. može se reći da su elementarne realne funkcije samo poseban slučaj elementarnih kompleksnih funkcija.
Zbog ovih, ali i drugih činjenica, može se reći da se učenici/studenti nalaze pred "izazovima" 4. i 5. razine van Hieleovog modela znanja o funkcijama.
Linearna kompleksna funkcija $f(z)=a\cdot z + b$ U ovoj je datoteci vizualizirana linearna kompleksna funkcija. Razmatra se preslikavanje pravca, trokuta i kružnice pomoću linearne kompleksne funkcije.
Mijenjanjem položaja točaka mijenjaju se i podatci te lokusi (slike) zadanih skupova točaka (pravca, trokuta, kružnice).
Pridruživanjem/preslikavanjem točaka $z \mapsto f(z)$ definirano je preslikavanje linearne kompleksne funkcije.
Möbiusova funkcija $f(z)=\frac{a\cdot z + b}{c\cdot z + d}$ U ovoj je datoteci vizualizirana Möbiusova funkcija. Razmatra se preslikavanje pravca, trokuta i kružnice
Mijenjanjem položaja točaka mijenjaju se i podatci te lokusi (slike) zadanih skupova točaka (pravca, trokuta, kružnice).
Pridruživanjem/preslikavanjem točaka $z \mapsto f(z)$ definirano je preslikavanje/Möbiusova funkcija.
Funkcija $f(z)=\displaystyle\frac{1}{z}$ U ovoj je datoteci vizualizirana kompleksna funkcija. Razmatra se preslikavanje pravca, trokuta i kružnice pomoću linearne kompleksne funkcije kao i jedan pokušaj preslikavanja hrvatskog grba.
Mijenjanjem položaja točaka mijenjaju se i podatci te lokusi (slike) zadanih skupova točaka (pravca, trokuta, kružnice).
Pridruživanjem/preslikavanjem točaka $z \mapsto f(z)$ definirano je preslikavanje/kompleksna funkcija.
Kvadratna funkcija $f(z)=az^2+bz+c$ U ovoj je datoteci vizualizirana eksponencijalna kompleksna funkcija. Razmatra se preslikavanje pravca, trokuta i kružnice pomoću eksponencijalne kompleksne funkcije.
Mijenjanjem položaja točaka mijenjaju se i podatci te lokusi (slike) zadanih skupova točaka (pravca, trokuta, kružnice).
Pridruživanjem/preslikavanjem točaka $z \mapsto f(z)$ definirano je preslikavanje/eksponencijalna kompleksna funkcija.
Eksponencijalna funkcija $f(z)= e^z$ U ovoj je datoteci vizualizirana kvadratna kompleksna funkcija. Razmatra se preslikavanje pravca, trokuta i kružnice pomoću kvadratne kompleksne funkcije.
Mijenjanjem položaja točaka mijenjaju se i podatci te lokusi zadanih skupova točaka (pravca, trokuta, kružnice).
Pridruživanjem/preslikavanjem točaka $z \mapsto f(z)$ definirano je preslikavanje/eksponencijalna kompleksna funkcija.
Logaritamska funkcija $f(z)= \ln(z)$ U ovoj je datoteci vizualizirana logaritamska kompleksna funkcija. Razmatra se preslikavanje pravca, trokuta i kružnice pomoću logaritamske kompleksne funkcije.
Mijenjanjem položaja točaka mijenjaju se i podatci te lokusi zadanih skupova točaka (pravca, trokuta, kružnice).
Pridruživanjem/preslikavanjem točaka $z \mapsto f(z)$ definirano je preslikavanje/logaritamska kompleksna funkcija.
Kompleksna potencija $f(z)= z^a$ U ovoj je datoteci vizualizirana funkcija kompleksna potencija. Razmatra se preslikavanje pravca, trokuta i kružnice pomoću kompleksne potencije.
Mijenjanjem položaja točaka mijenjaju se i podatci te lokusi zadanih skupova točaka (pravca, trokuta, kružnice).
Pridruživanjem/preslikavanjem točaka $z \mapsto f(z)$ definirano je preslikavanje/kompleksna potencija.
Funkcija $f(z)=\sin(z)$ U ovoj je datoteci vizualizirana trigonometrijska kompleksna funkcija. Razmatra se preslikavanje pravca, trokuta i kružnice pomoću kompleksne funkcije sinus.
Mijenjanjem položaja točaka mijenjaju se i podatci te lokusi zadanih skupova točaka (pravca, trokuta, kružnice).
Pridruživanjem/preslikavanjem točaka $z \mapsto f(z)$ definirano je preslikavanje/kompleksni sinus.
Funkcija $f(z)=\sinh(z)$ U ovoj je datoteci vizualizirana hiperbolična trigonometrijska kompleksna funkcija. Razmatra se preslikavanje pravca, trokuta i kružnice pomoću kompleksne funkcije sinus.
Mijenjanjem položaja točaka mijenjaju se i podatci te lokusi zadanih skupova točaka (pravca, trokuta, kružnice).
Pridruživanjem/preslikavanjem točaka $z \mapsto f(z)$ definirano je preslikavanje/kompleksni sinus hiperbolni.
Petar Mladinić rođen je 1950. godine u Zagrebu, gdje je diplomirao matematiku na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu.
Njegov rad ima dugotrajan učinak na poboljšanje odgojne i obrazovne prakse. Kao voditelj Nastavne sekcije Hrvatskoga matematičkog društva pridonosio je razvoju profesionalnih potreba učitelja/nastavnika, učenika i studenata u formalnome i neformalnom svakidašnjem i cjeloživotnom učenju i poučavanju.
Organizirao je više od 150 predavanja, mnogobrojne radionice, pokrenuo Ljetnu školu Ruđera Boškovića te Ljetnu školu V. gimnazije i HMD-a.
Za profesionalne potrebe učitelja, učenika i studenata utemeljio je četiri matematička časopisa: Poučak, Matka, Playmath i math.e te inicirao izdavanja knjiga u sklopu Male matematičke i Matkine biblioteke.
Napisao je stotinjak stručnih članaka, knjiga, gimnazijskih i drugih udžbenika, potaknuo prijevode i preveo nekoliko knjiga te organizirao na desetke radionica za nastavnike i učenike.
Pridonio je razvoju sustava obrazovanja u matematičkom području kao član Vijeća za nacionalni kurikulum i član Radne skupine za izradu Nacionalnoga okvirnog kurikuluma za matematiku.
Godine 2011. prijavio je projekt V. gimnazije IPAQ Peta - afirmativna nastava i inovativno poučavanje u gimnazijama u okviru HKO koji je realiziran s timovima četiriju gimnazija - iz Vukovara, Pakraca, Knina i Metkovića - te Prirodoslovno-matematičkim fakultetom iz Zagreba, uz sudjelovanje 1200 učenika i 1000 nastavnika.
Osmislio je i organizirao projekt dvogodišnjih okupljanja učitelja i nastavnika matematike (susreti i kongresi nastavnika matematike) na kojima su izlagali hrvatski nastavnici, kao i najugledniji strani stručnjaci iz područja nastave matematike.
Utemeljio je hrvatski ogranak TTT (Teacher Teaching Technology).
Utemeljio je i više godina vodio Geometrijske radionice HMD-a.
Kao nastavnik, a posebno kao ravnatelj V. gimnazije, aktivno je uključen u zajednicu, osnažuje demokratske procese, toleranciju i solidarnost među mladim ljudima i njihovim roditeljima.
U slobodnom vremenu bavio se i suđenjem rukometnih utakmica. Prvi je hrvatski međunarodni sudac koji je licencu postigao u Lijepoj Našoj. Od 1993. do 1999. godine bio je član tzv. elitne liste sudaca IHF-a (International handball federation). Sudio je utakmice na Olimpijadi u Atlanti, na 4 svjetska prvenstva, 3 europska, 2 azijska i na mediteranskim igrama. Sudio je završnu utakmicu japanskog prvenstva, kao i tuniskog. Također je sudio 7 završnih utakmica europskih kupova, utakmice na dva svjetska kupa te prvi europski super kup. Na obilježavanju 100 godina športa u Austriji sudio je utakmicu između ženskih reprezentacija Austrije i Svijeta. Ukupno je sudio na više od 250 međunarodnih utakmica.
Odlikovan je Spomenicom Domovinskog rata 1990. - 1992., odličjem Reda hrvatskog pletera i dobitnik je Državne nagrade Ivan Filipović za godinu 2015.
Nikol Radović rođena je 1963. godine u Sisku. Diplomirala je na Matematičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, na smjeru Geometrija i topologija.
Godine 1997. magistrirala je na istome odsjeku s temom Reed-Müllerovi kodovi. Radi kao viša predavačica na Katedri za matematiku i fiziku Zavoda za geomatiku Geodetskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Područje autoričina znanstvenog i stručnog interesa je primjena matematike u drugim znanostima (kemija, kristolografija, fizika, geodezija i geomagnetizam). U razdoblju od 1992. do 2000. godine surađuje unutar projekta Ministarstva znanosti Studij separacije i analize, te strukture i svojstava materijala (1992. - 1996.) br 1 - 07 071 i Separacija, struktura i sustav metalnih materijala (1997. - 2000.), br. 124003, volonterski, na matematičkoj obradi podataka. Rezultat toga je velik broj objavljenih znanstvenih i stručnih radova u domaćim i stranim časopisima, kao i sudjelovanja na znanstvenim i stručnim skupovima.
Koautorica je udžbenika iz matematike za osnovnu školu (od 5. do 8. razreda), te knjige Nacrtna geometrija: Perspektiva - Mongeov postupak - Aksonometrija.
Aktivno sudjeluje u aktivnostima Nastavne sekcije Hrvatskog matematičkog društva u organiziranju i provedbi metodičkih radionica za učenike i nastavnike na popularizaciji matematike kao i primjeni tehnolgije u nastavi matematike, te u nizu projekata, primjerice Matematika uz pomoć računala i računalnog programa Sketchpad (2007. - 2010.) u organizaciji Hrvatskog matematičkog društva i CARNET-a kao jedan od koordinatora.
Sudjeluje u projektima Geopotencijal i geodinamika Jadrana (Geo ++Adria) (od 2007.), Joint Croatian - Hungarian Geomagnetic Repeat Station Survey and Joint Geomagnetic Field Model (od 2009.), Dynamic Number) u organizaciji National Science Foundation, U.S.A. i KCP Tehnologies (od lipnja 2010.), IPAQ Peta - projekt V. gimnazije i PMF-a u Zagrebu u okviru Further development and implementation of the Croatian Qualifications Framework (od lipnja 2013. do veljače 2015.) te Matematičkim znanstvenim izazovima na Večerima matematike u organizaciji HMD-a (od lipnja 2013.).