-->
U ovoj datoteci nalalazi se dio rada koji sam pod naslovom Surfaces (zato je djelomično i ostavljen engleski tekst) objavio 12. veljače 2012. godine na američkom serveru na kojem se objavljuju ovakvi radovi.
Ova se datoteka predlaže za rad s učenicima/studentima na 4. i 5. razini znanja prema van Hieleovoj teoriji.
Ovdje smo stavili dvije video datoteke kao ilustraciju mogućnosti njihove uporabe u kreiranju ove datoteke.
Ove dvije audio datoteke sadrže dvije pjesme. Ostale audio datoteke ukazuju na neke aspekte prezentiranih datoteka nakon njih.
Uvodno pogledajmo nekoliko sljedećih primjera.
Igra/slagalica poznata pod nazivom Tangram vrlo lijepo oslikava mogućnosti uporabe njezine u matematičkim promišljanjima i strategijama koje djeca uporabljuju u slaganju zadanih digura.
Primjer 1. Dijelove Tangrama složite tako da dobijete likove koji se spominju na animacijskom gumbu.
Primjer 4. U ovom se primjeru ilustrira rješenje 5 različitih problema koji se efikasno vizualiziraju. Za vizualizaciju i programiranje u prvi plan stavlja "programiranje" pomoću Sketchpadovih mogućnosti, a ne nekog od poznatih programskih jezika.
Primjer 5. U ovom se primjeru ilustrira istraživanje je li točka ili krug u nekom skupu ili nije. Za vizualizaciju i programiranje u prvi plan se stavlja "programiranje" pomoću Sketchpadovih mogućnosti, a ne nekog od poznatih programskih jezika.
U ovom trenutku ova datoteka ilustrira samo neke aspekte Teorije ploha.
Daljnjom doradom datoteke će se nadopuniti matematičkim tekstom, uputama za uporabu kao i postaviti zadatci za rješavanje.
Dodatno će se staviti nove datoteke kao i potrebani alati za dinamično rješavanje/crtanje/mjerenje/računanje na html datotekama (sukladno metodičkim zamislima autora i preporukama koje nam pošalju korisnici).Ugradit će se i video materijali kao i audio napomene i tako ostvariti u punijoj medijskoj dimenziji vizualizacija ovog dijela školske matematike.
Korisnik ne smije zaboraviti uporabljivati udžbenike s ovom tematikom jer u ovim datotekama nisu detaljno elaborirani mnogi sadržaji. Bez uporabe klasičnog udžbenika mnoge mu činjenice bit će nejasne i obratno, s knjigom u ruci mnoge će detalje odmah uočiti i/ili istražiti i otkriti.
Ovdje ćemo prezentirati crtanje/vizualizaciju različitih primjera ploha. U Sketchpadu generiranje plohe pomoću izvodnice (koja se može definirati geometrijski ili numerički) i familije izvodnica je vrlo elegantno.
U Web Sketchpadu nije još riješena konverzija definirane transformacije i s njom povezane familije krivulja. Zato smo "pribjegli" animiranju lokusa i crtanju njegovog traga.
Uz svaku datoteku nalazi se alat za brisanje traga i uporabom Widgetsa se mogu mijenjati boje i debljine itd.
Klikom na zapis funkcije otvara se kalkulator u kojem se onda može mijenjati zapis. Klikom na parametar otvara se prozor u kojem se može upisati neka druga vrijednost.
Klikom na zapis funkcije otvara se kalkulator u kojem se onda može mijenjati zapis. Klikom na parametar otvara se prozor u kojem se može upisati neka druga vrijednost.
Klikom na zapis funkcije otvara se kalkulator u kojem se onda može mijenjati zapis. Klikom na parametar otvara se prozor u kojem se može upisati neka druga vrijednost.
Uporabom gumba za animiranje na zaslonu se pojavljuju tragovi izvodnica koje definiraju plohu.Uporabom gumice briše se trag, a uporabom Widgetsa mogu se mijenjati boje, debljine crta itd.
Plohu definiraju izvodnice koje se translatiraju.
Uporabom gumba za animiranje na zaslonu se pojavljuju tragovi izvodnica koje definiraju plohu.
Uporabom gumice briše se trag, a uporabom Widgetsa mogu se mijenjati boje, debljine crta itd.
Plohu definiraju izvodnice koje se translatiraju.
Uporabom gumba za animiranje na zaslonu se pojavljuju tragovi izvodnica koje definiraju plohu.
Uporabom gumice briše se trag, a uporabom Widgetsa mogu se mijenjati boje, debljine crta itd.
Plohu definiraju izvodnice koje se translatiraju.
Uporabom gumba za animiranje na zaslonu se pojavljuju tragovi izvodnica koje definiraju plohu.
Uporabom gumice briše se trag, a uporabom Widgetsa mogu se mijenjati boje, debljine crta itd.
Plohu definiraju izvodnice koje se translatiraju.
Stožaste plohe U ovom se primjeru ilustrira vizaualizacija nekoliko različitih stožastih (konusnih) ploha pomoću animacije i traga izvodnica koje definiraju te plohe.
Uporabom gumba za animiranje na zaslonu se pojavljuju tragovi izvodnica koje definiraju plohu.
Uporabom gumice briše se trag, a uporabom Widgetsa mogu se mijenjati boje, debljine crta itd.
Plohu definiraju izvodnice koje se translatiraju.
Uporabom gumba za animiranje na zaslonu se pojavljuju tragovi izvodnica koje definiraju plohu.
Uporabom gumice briše se trag, a uporabom Widgetsa mogu se mijenjati boje, debljine crta itd.
Plohu definiraju izvodnice koje se translatiraju.
Uporabom gumba za animiranje na zaslonu se pojavljuju tragovi izvodnica koje definiraju plohu.
Uporabom gumice briše se trag, a uporabom Widgetsa mogu se mijenjati boje, debljine crta itd.
Plohu definiraju izvodnice koje se translatiraju.
Uporabom gumba za animiranje na zaslonu se pojavljuju tragovi izvodnica koje definiraju plohu.
Uporabom gumice briše se trag, a uporabom Widgetsa mogu se mijenjati boje, debljine crta itd.
Plohu definiraju izvodnice koje se translatiraju.
Uporabom gumba za animiranje na zaslonu se pojavljuju tragovi izvodnica koje definiraju plohu.
Uporabom gumice briše se trag, a uporabom Widgetsa mogu se mijenjati boje, debljine crta itd.
Plohu definiraju izvodnice koje se translatiraju. Klikom na zapis funkcije otvara se kalkulator u kojem se onda može upisati novi zapis funkcije kao i uporabiti parametri u tom zapisu.Mijenjanjem zapisa i vrijednosti parametara mogu se istražiti različite plohe i njihova svojstva.
Mijenjanjem zapisa i vrijednosti parametara mogu se istražiti različite plohe i njihova svojstva.
Mijenjanjem zapisa i vrijednosti parametara mogu se istražiti različite plohe i njihova svojstva.
Mijenjanjem zapisa i vrijednosti parametara mogu se istražiti različite plohe i njihova svojstva.
Mijenjanjem zapisa i vrijednosti parametara mogu se istražiti različite plohe i njihova svojstva.
Mijenjanjem zapisa i vrijednosti parametara mogu se istražiti različite plohe i njihova svojstva.
Produljenjem ili skraćivanjem (povlačenjem) parametra 0 - 1 također se mijenja ploha.
Mijenjanjem zapisa i vrijednosti parametara mogu se istražiti različite plohe i njihova svojstva.
Produljenjem ili skraćivanjem (povlačenjem) parametra 0 - 1 također se mijenja ploha.
Petar Mladinić rođen je 1950. godine u Zagrebu, gdje je diplomirao matematiku na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu.
Njegov rad ima dugotrajan učinak na poboljšanje odgojne i obrazovne prakse. Kao voditelj Nastavne sekcije Hrvatskoga matematičkog društva pridonosio je razvoju profesionalnih potreba učitelja/nastavnika, učenika i studenata u formalnome i neformalnom svakidašnjem i cjeloživotnom učenju i poučavanju.
Organizirao je više od 150 predavanja, mnogobrojne radionice, pokrenuo Ljetnu školu Ruđera Boškovića te Ljetnu školu V. gimnazije i HMD-a.
Za profesionalne potrebe učitelja, učenika i studenata utemeljio je četiri matematička časopisa: Poučak, Matka, Playmath i math.e te inicirao izdavanja knjiga u sklopu Male matematičke i Matkine biblioteke.
Napisao je stotinjak stručnih članaka, knjiga, gimnazijskih i drugih udžbenika, potaknuo prijevode i preveo nekoliko knjiga te organizirao na desetke radionica za nastavnike i učenike.
Pridonio je razvoju sustava obrazovanja u matematičkom području kao član Vijeća za nacionalni kurikulum i član Radne skupine za izradu Nacionalnoga okvirnog kurikuluma za matematiku.
Godine 2011. prijavio je projekt V. gimnazije IPAQ Peta - afirmativna nastava i inovativno poučavanje u gimnazijama u okviru HKO koji je realiziran s timovima četiriju gimnazija - iz Vukovara, Pakraca, Knina i Metkovića - te Prirodoslovno-matematičkim fakultetom iz Zagreba, uz sudjelovanje 1200 učenika i 1000 nastavnika.
Osmislio je i organizirao projekt dvogodišnjih okupljanja učitelja i nastavnika matematike (susreti i kongresi nastavnika matematike) na kojima su izlagali hrvatski nastavnici, kao i najugledniji strani stručnjaci iz područja nastave matematike.
Utemeljio je hrvatski ogranak TTT (Teacher Teaching Technology).
Utemeljio je i više godina vodio Geometrijske radionice HMD-a.
Kao nastavnik, a posebno kao ravnatelj V. gimnazije, aktivno je uključen u zajednicu, osnažuje demokratske procese, toleranciju i solidarnost među mladim ljudima i njihovim roditeljima.
U slobodnom vremenu bavio se i suđenjem rukometnih utakmica. Prvi je hrvatski međunarodni sudac koji je licencu postigao u Lijepoj Našoj. Od 1993. do 1999. godine bio je član tzv. elitne liste sudaca IHF-a (International handball federation). Sudio je utakmice na Olimpijadi u Atlanti, na 4 svjetska prvenstva, 3 europska, 2 azijska i na mediteranskim igrama. Sudio je završnu utakmicu japanskog prvenstva, kao i tuniskog. Također je sudio 7 završnih utakmica europskih kupova, utakmice na dva svjetska kupa te prvi europski super kup. Na obilježavanju 100 godina športa u Austriji sudio je utakmicu između ženskih reprezentacija Austrije i Svijeta. Ukupno je sudio na više od 250 međunarodnih utakmica.
Odlikovan je Spomenicom Domovinskog rata 1990. - 1992., odličjem Reda hrvatskog pletera i dobitnik je Državne nagrade Ivan Filipović za godinu 2015.
Nikol Radović rođena je 1963. godine u Sisku. Diplomirala je na Matematičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, na smjeru Geometrija i topologija.
Godine 1997. magistrirala je na istome odsjeku s temom Reed-Müllerovi kodovi. Radi kao viša predavačica na Katedri za matematiku i fiziku Zavoda za geomatiku Geodetskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Područje autoričina znanstvenog i stručnog interesa je primjena matematike u drugim znanostima (kemija, kristolografija, fizika, geodezija i geomagnetizam). U razdoblju od 1992. do 2000. godine surađuje unutar projekta Ministarstva znanosti Studij separacije i analize, te strukture i svojstava materijala (1992. - 1996.) br 1 - 07 071 i Separacija, struktura i sustav metalnih materijala (1997. - 2000.), br. 124003, volonterski, na matematičkoj obradi podataka. Rezultat toga je velik broj objavljenih znanstvenih i stručnih radova u domaćim i stranim časopisima, kao i sudjelovanja na znanstvenim i stručnim skupovima.
Koautorica je udžbenika iz matematike za osnovnu školu (od 5. do 8. razreda), te knjige Nacrtna geometrija: Perspektiva - Mongeov postupak - Aksonometrija.
Aktivno sudjeluje u aktivnostima Nastavne sekcije Hrvatskog matematičkog društva u organiziranju i provedbi metodičkih radionica za učenike i nastavnike na popularizaciji matematike kao i primjeni tehnolgije u nastavi matematike, te u nizu projekata, primjerice Matematika uz pomoć računala i računalnog programa Sketchpad (2007. - 2010.) u organizaciji Hrvatskog matematičkog društva i CARNET-a kao jedan od koordinatora.
Sudjeluje u projektima Geopotencijal i geodinamika Jadrana (Geo ++Adria) (od 2007.), Joint Croatian - Hungarian Geomagnetic Repeat Station Survey and Joint Geomagnetic Field Model (od 2009.), Dynamic Number) u organizaciji National Science Foundation, U.S.A. i KCP Tehnologies (od lipnja 2010.), IPAQ Peta - projekt V. gimnazije i PMF-a u Zagrebu u okviru Further development and implementation of the Croatian Qualifications Framework (od lipnja 2013. do veljače 2015.) te Matematičkim znanstvenim izazovima na Večerima matematike u organizaciji HMD-a (od lipnja 2013.).